jaunumi

Avots: Delfi.lv

2020. gadā elektrisko automobiļu īpatsvars jaunu auto tirdzniecībā turpina pieaugt un pirmajos četros mēnešos populārais "Renault ZOE" ir bijis tirgus līderis, automobilistiem iegādājoties gandrīz 23 tūkstošus spēkratus.

Pērn prezentētā otrā paaudze apvieno pilsētvidei piemērotus gabarītus, praktiskumu, lieliskus veiktspējas parametrus, plašu bāzes aprīkojumu, kā arī cenu, kas to ļauj uzlūkot ne vien par modernu un videi draudzīgu, bet arī praktisku un racionālu pirkumu.

Pārliecinoša gaitas rezerve

"Renault ZOE" jaunāko versiju ir iespējams iegādāties ar 80 vai 100 kW motoru un automobilis ir apgādāts ar 52 kWh bateriju.

Saskaņā ar WLTP testu, ar pilnībā uzlādētu bateriju ZOE maksimālā gaitas rezerve ir 395 km. To var ietekmēt klimatiskie apstākļi, braukšanas ātrums, stils un citi faktori, taču izmēģinājuma braucieni ikdienas režīmā ir parādījuši, ka pilsētā vadītājs var rēķināties ar 350 km nobraukumu, un rezerve ir pietiekama, lai bez bažām dotos starppilsētu braucienos.

ZOE uzlādējot mājas apstākļos ar 16 A vienfāzes strāvas pieslēgumu, nepieciešamas 16 stundas, bet, izmantojot 32 ampēru sienas lādētāju Wallbox, ko var iegādāties kopā ar Renault elektromobiļiem, uzlādei nepieciešamais laiks sarūk līdz 9,5 stundām.

Publiskajās uzlādes stacijās, piemēram, CSDD attīstītajā tīklā, kur pieejams trīsfāzu 22 kW (32 A) pieslēgums, baterijas uzlādēšanai ir nepieciešamas trīs stundas, bet ātrās uzlādes 55 kW stacijā uzlādēšanai līdz 80% līmenim pietiek ar vienu stundu un 15 minūtēm. Ja gaitas rezerve jāatjauno steidzami, 150 km nobraukumu ātrās uzlādes stacijā var iegūt 30 minūšu laikā.

No sapņa par realitāti

Būdami jaunu tehnoloģiju nesēji, elektriskie automobiļi pagaidām ir dārgāki par tās pašas klases automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, taču, "Renault ZOE" cenai sākoties no 28 450 eiro un izmantojot iegādes finansēšanas rīkus, pircēji elektriskā auto iegādi tagad no sapņa var pārvērst par realitāti.

Vērtējot elektriskā automobiļa cenu, jāņem vērā ekspluatācijas izmaksas un dažādas priekšrocības, ko tās sniedz. "Renault ZOE" gadījumā apkopju izmaksas ir līdz divarpus reizēm zemākas nekā tradicionālam auto, braucot ar elektroauto, var izmantot sabiedriskā transporta joslas, Rīgā un arī citviet stāvvietas ir bez maksas, juridiskās personas maksā mazākas nodevas u.c.

Lai gan "Renault" savus elektriskos modeļus piedāvā vairāk nekā desmit gadus, kopumā šī transporta kategorija aizvien tiek uztverta kā novitāte, un potenciālajiem pircējiem ir daudz jautājumu par ilgmūžību un garantiju. "Renault ZOE" gadījumā automobilim dotā ražotāja garantija ir 2 gadi, savukārt baterijai – 160 000 km vai 8 gadi, perioda beigās atlikušajai kapacitātei esot vismaz 66 %.

Cita "Renault ZOE" priekšrocība ir modeļa plašais bāzes aprīkojums, kas ietver vairumu moderno drošības sistēmu un saudzīga mijiedarbība ar vidi izpaužas ne tikai braukšanā bez izmešiem, bet arī, piemēram, salona apdarē, kur izmantoti otrreizējā pārstrādē iegūti materiāli.

"Manuprāt, "Renault ZOE" ir pirmais elektriskais automobilis, kas ir pieejams pircējiem ar vidējiem ienākumiem, pircējiem, kuri citkārt izvēlētos tradicionālu mazās vai kompaktklases auto," saka "Mūsa Motors Rīga" direktors Zigurds Liepa. "Man ir patiess prieks, ka "Mūsa Motors Rīga", auto tirdzniecības uzņēmums ar 25 gadu pieredzi un viens no vecākajiem šajā nozarē, ir pievienojies pasaulei, ko sauc par elektrisko mobilitāti. Autorizēta "Renault" elektromobiļu dīlera statuss nozīmē speciāli aprīkotu servisu, apmācītus speciālistus, brīvi pieejamu uzlādes staciju un, protams, demonstrācijas automobiļus."

Renault elektrisko automobiļu klāstā pašlaik ir pieci modeļi, bet jau tuvākajā laikā elektromobilitātes līderis to būtiski paplašinās: vēl šogad pie pircējiem dosies "Clio", "Megane Grandtour" un "Captur" hibrīdversijas, turklāt "Captur" būs uzlādējams, bet kopumā līdz 2022. gada beigām programmā parādīsies pieci pilnīgi jauni elektriskie modeļi, no kuriem viens būs komercauto.

Avots: Delfi.lv

Pēc 15 gadus ilga darba pie elektrisko auto izstrādes un 1,7 miljoniem elektrisko hibrīdu saražošanas nākamgad Latvijā parādīsies pirmais pilnībā elektriskais "Lexus" automobilis. Saglabājot "UX" pamatmodelim raksturīgo dizainu un funkcionalitāti, "UX 300e" ir aprīkots ar litija jonu akumulatoru, kam ir viena miljona kilometru nobraukuma garantija.

"Lexus UX300e" aprīkots ar 204 zirgspēku elektromotoru, kas vilkmi novada uz priekšējiem riteņiem. Elektromobilis no vietas līdz 100 km/h paātrinās 7,5 sekundēs un maksimāli sasniedz 160 km/h.

54,3 kilovatstundu (kWh) akumulators sniedz iespēju nobraukt 400 km (NEDC) starp uzlādēm, kas atbilst vairāk nekā 300 km WLTP ciklā. Litija jonu akumulators atrodas zem salona grīdas un aizmugures sēdekļa.

Lai pierādītu zīmola uzticību pilnībā elektrisko transportlīdzekļu tehnoloģijai, "Lexus" piedāvā 10 gadu (vai līdz 1 000 000 km nobraukumam) garantiju visiem akumulatora funkcionālajiem defektiem un jaudas pazemināšanās zem 70% gadījumiem ar nosacījumu, ka tehniskās apkopes programmā paredzētās regulārās apskates tiek veiktas oficiālajā "Lexus" servisu tīklā.

"UX 300e" modelim "Lexus" izstrādāja akumulatora šūnu gaisa dzesēšanas sistēmu, kas, pēc ražotāja apgalvojuma, ir drošāka un vieglāka nekā ūdens dzesēšanas sistēmas. Ja akumulatora iekšpusē cirkulē atdzesēts gaiss, stabila akumulatora darbība var tikt sasniegta pat lielā ātrumā un ātro uzlāžu laikā. Strādājot roku rokā ar salona gaisa kondicionēšanu, sistēma uzlabo automobiļa veiktspēju, akumulatora darbības laiku un uzlādes ātrumu.

 

Akumulatora sildīšanas sistēmu attīstība priekšplānā izvirzījusi arī uzticamību. Sildīšanas elementi zem katra akumulatora moduļa samazina aukstā laika ietekmi uz braukšanas diapazonu, nodrošinot pilnīgu jaudu no paša sākuma.

Lai gan elektromobilis ir dabiski kluss, "UX 300e" ir palielināta izolācija, lai samazinātu ne tikai akumulatora radītās skaņas, bet slāpētu arī no āra nākošos trokšņus, piemēram, vēju vai akmentiņu atsitienus, kas citādi būtu dzirdami.

"UX 300e" tiks būvēts līdzās hibrīda automobiļiem "Lexus" rūpnīcā Japānā.

bilde

Saskaņā ar 2016. gada 11. aprīlī noslēgto vienošanos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta Nr. 4.4.1.0/16/I/001 “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, CSDD veic nacionālā līmeņa uzlādes staciju tīkla izveidošanu.

Īstenojot projekta otro kārtu ir pabeigta elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu būvprojektu izstrāde. Šobrīd ir noslēgušās iepirkuma procedūras, kas saistītas ar uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūvi un iepirkuma procedūra par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādi un uzstādīšanu.

Atbilstoši faktiskai projekta īstenošanas gaitai līdz 2020. gada beigām tiks izbūvētas 40 elektromobiļu uzlādes staciju uzstādīšanas vietas un to darbības nodrošināšanai nepieciešamie elektropieslēgumi, kā arī uzstādītas “CIRCONTROL Raption 50” uzlādes stacijas.

Ir uzsākta ERAF projekta trešās kārtas īstenošana veicot iepirkumu par 29 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūves būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību.

CSDD turpina nodrošināt ERAF projekta ietvaros jau uzstādīto 70 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju tīkla darbību uz valsts galvenajiem autoceļiem (TEN-T ceļiem) vai tiešā to tuvumā un lielākajās apdzīvotās vietās, lai gan vietējiem, gan ārvalstīs reģistrētiem vai pastāvīgi dzīvojošiem elektromobiļu lietotājiem tiktu nodrošināti augstas kvalitātes mobilitātes pakalpojumi, kas dod iespēju pārvietoties lielā daļā Latvijas teritorijas.

2020. gada pirmajā ceturksnī elektromobiļu skaits palielinājās par 12%, sasniedzot 753 elektromobiļus.

Kopumā ERAF līdzfinansēto projektu paredzēts īstenot līdz 2021.gada beigām, projekta ietvaros izbūvējot vienmērīgu elektromobiļu ātrās uzlādes staciju tīklu visā Latvijas teritorijā ar 139 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijām.

Avots Uzladets.lv

Jaunā Opel Mokka jau tiek pārbaudīta pirmajiem nopietnajiem testiem. Opel uzsver elektrisko versiju, kas pirmā nonāks pie dīleriem.

Opel Mokka ražošana tiks sākta šī gada ceturtajā ceturksnī. Pirmās automašīnas, ko ražos, būs elektriskas, un pie pircējiem tās nonāks 2021. gada sākumā. Visdrīzāk, elektriskajai versijai nosaukums būs Mokka-e.

Pagaidām Vācijas autoražotājs, kas nokļuvis Franču autoražotāju grupā, neizpauž informāciju par izmantotajām tehnoloģijām, bet varam spriest, ka tas būs Peugeot e2008 un DS 3 Crossback E-Tense līdzinieks ar 50 kWh bateriju, 101 kW jaudīgu elektromotoru, 100 kW ātrās uzlādes jaudu un 310 km autonomiju.

  • Autonomija: 310 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums: 50 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda: 11 kW (68 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda: 100 kW (620 km/h)
  • Cena/autonomija: 112 – 129 €/km
  • Cena/kWh: 511 – 800 €/kWh
  • Autonomija/kWh: 6.4 km/kWh (15.6 kWh/100 km)

Opel neizpauž arī salona detaļas, bet saka, ka jaunā Mokka iegūs “pilnībā digitalizētu interjeru” un ka dizaineri ir “pievērsuši īpašu uzmanību detaļu novienkāršošanai”. Tas, visdrīzāk, nozīmē to, ka automašīna iegūs digitālo instrumentu paneli un skārienekrānu. Interjers varētu būt ļoti līdzīgs tam, kāds ir jaunajai Corsa, bet, pateicoties Mokka lielākiem izmēriem, būs vairāk vietas pasažieriem.

Avots Kursors.lv

Zviedru jaunuzņēmums RGNT piedāvā rezervēt savu pirmo elektrisko motociklu, kurš būs labs braucamais pilsētā ar klasiska un pat nedaudz vecmodīga stila piesitienu. Tas būs pieejams par salīdzinoši zemu cenu – sākot no 10 500 EUR.

Elektriskajam motociklam dots ļoti vienkāršs un saprotams nosaukums RGNT No. 1, kas pilnībā neizraisa liekus jautājumus. Tā maksimālais ātrums būs 125 km/h, ko nodrošinās 11 kW jaudīgs motors. Baterijas ietilpība ir 7,7 kWh, kas ļauj nobraukt aptuveni 150 km, un visdrīzāk pilsētas apstākļos. Motocikla svars ir 142 kg, no kuriem baterija sver 35 kg. Pilnu bateriju no parastās pieslēgvietas pilnībā iespējams uzlādēt 4 stundās.

Šis motocikls gan nav tikai braucamais, bet jau pietiekami attīstīta tehnoloģiska iekārta, jo tam būs iespējas saņemt bezvadu programmatūras atjauninājumus, kā arī visi braukšanas dati būs pieejami mobilajā telefonā reālā laikā, pateicoties RGNT 4G savienojumam.

Kā norāda avota eksperti, tad šis motocikls ir tieši vidējās klases līmeņa braucamais, kādi šobrīd netiek plaši piedāvāti, jo vai nu klāstā ir elektriskie motorollori vai attiecīgi augstākas klases elektriskie sporta motocikli, kā piemēram, Harley-Davidson. RGNT No. 1 sākotnēji būs pieejams daļai Eiropas valsti, kuru sarakstā šobrīd neatradu Latviju, tuvākais punkts no mums varētu būt Polija. Piegādes plānotas vasaras beigās.

Līdz šim esam testējuši Vässla 2 un NIU N Sport elektriskos motorollerus un jau drīzumā plānojam iepazīties ar jaudīgo NIU NQi GT elektrisko motorolleri, kas spēj ieskrieties līdz 70km/h.

 

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766