jaunumi

Avots: Kursors.lv

“Volkswagen” publiskojis pirmos attēlus, kuros redzams autokoncerna jaunā elektroauto “ID.4” salons. Kā jau tas bija paredzams, “ID.4” salons ir visai līdzīgs mazākajam brālim “ID.3”.

Kompānija savā paziņojumā īpaši uzsver, ka “ID.4” salonā ir daudz vietas vadītājam un pasažieriem. Dizainā novērojams “Volkswagen” grupas auto raksturīgais minimālistiskais dizains, proti, ļoti maz fizisku pogu. Tāpat neiztiek bez krāsainām salona apgaismojuma joslām, bet salonā izmantotie materiāli esot ilgtspējīgi.

Tieši uz vietas daudzumu auto iekšienē likts liels uzsvars – tiek ziņots, ka aizmugurējos sēdekļos būs vairāk vietas nekā tiešajiem konkurentiem. Tiek uzsvērts, ka vietas būs tikpat, cik lielāka izmēra SUV modeļos. Bagāžnieka tilpums paredzēts 543 litri. Tiek solīti arī ļoti ērti sēdekļi, kurus apstiprinājusi vācu organizācija, kas rūpējas par muguras veselību (German Campaign for Healthier Backs). Sēdekļi būs elektriski regulējami un tiem būs masāžas funkcijas.

Paredzēts, ka pirmie “ID.4” pie klientiem nonāks jau nākamgad.

Autors: Kursors.lv

2020. gadā aprit desmit gadi kopš Japānas ražotājs pasaulē pieteica Nissan LEAF – tolaik vienu no pirmajiem, plaša patēriņa, “no nulles” radītajiem, pilnībā elektriski darbināmajiem automobiļiem pasaulē. Turklāt nupat, 1. septembrī, pie kāda lietotāja Norvēģijā aizceļoja jau 500 tūkstošais Nissan elektroauto, tāpēc ir vērts ielūkoties vismaz sešos interesantos faktos par šo dzelzs rumaku.

“Pašlaik Nissan jaunākais veikums elektromobilitātes jomā ir ARIYA. Kaut arī šis modelis ir pilnīgi citādāks nekā LEAF, tos vieno kas kopējs, proti, Nissan jaunatklājēja gars un drosme pilnībā mainīt kategoriju. Varētu teikt, ja savulaik nebūtu bijis LEAF, tad tagad mēs nerunātu par tehnoloģiski pārāko ARIYA,” uzskata “Nissan” dīleris Latvijā, auto salona “Norde” īpašnieks, Dainis Bremze.

Bremze piebilst, ka līdz ar ARIYA pasaulei tika pieteikts jauns Nissan logo, kas lielā mērā atspoguļo, kā līdz ar tehnoloģijām mainījusies sabiedrība. Ražotāja jaunais logo simbolizē fiziskās pasaules apvienošanu ar digitālo, Nissan vēsturisko mantojumu un tā inovēšanas tradīcijas.

#1 Viens no pirmajiem elektroauto, kas radīts no nulles

Pirms desmit gadiem LEAF bija viens no retajiem auto modeļiem, kas tika būvēts pilnībā kā elektriskais auto. Tolaik lielākā daļa auto ražotāju “elektrificēja” standarta degvielas auto.

“Elektroauto ēras sākumā tā bija būtiska inovācija. Jebkuram auto aerodinamika ir būtiska, taču elektroauto gadījumā – tā kļūst vēl svarīgāka, jo no tās ir atkarīgs, cik efektīvi tiek izmantota akumulatora jauda. Tieši tāpēc Nissan inženieri LEAF dizainā ir līdzsvarojuši ērtu un kompaktu pilsētas spēkratu un aerodinamikas efektivitāti,” skaidroja Bremze.

Pēc eksperta teiktā, arī auto smagākās detaļas – akumulatora – novietošanai zem sēdvietām un brīvajai vietai kājām aizmugurē ir noteikts mērķis – iespējami pazemināt auto smaguma centru, lai uzlabotu auto strukturālo izturību un braukšanas stabilitāti.

Jāpiebilst, ka tieši akumulators ir tas, kas turpmākajos LEAF uzlabojumos piedzīvoja vienas no lielākajām pārmaiņām. Proti, no 24 kWh jaudas sasniedzot 62 kWh, palielinot attāluma veiktspēju no 177 km līdz 385 km.

#2 Plastmasas pudeles atdzimst auto interjerā

Aptuveni 60% no pirmās paaudzes Nissan LEAF interjera veido pārstrādāti materiāli. Lielākā daļa šo materiālu ir plastmasas ūdens pudeles. Ne mazāk svarīgs fakts – dzelzs rumaka dzīves cikla beigās 99% no tā var pārstrādāt atkal – plastmasas pudelēs vai jaunos LEAF auto.

#3 Priekšējie lukturi padara auto vēl klusāku

Izdomas bagātie Nissan inženieri šai eksterjera komponentei atraduši papildu funkcionalitāti. Piešķirot auto priekšējiem lukturiem spārnveida formu, tika panākts, ka braukšanas laikā vējš tiek novirzīts gar spoguļiem, tā samazinot trokšņu līmeni auto salonā līdz minimumam.

Lukturi nav vienīgā Nissan inženiertehniskā inovācija. Vēlākajiem modeļiem tika iestrādāts arī tā dēvētais “E-pedal”, to aktivizējot nav nepieciešams lietot bremzēšanas pedāli. Proti, atlaižot gāzes pedāli, auto pietiekami strauji sabremzējas. Turklāt visu bremzēšanas uzkrāto enerģiju elektronika izmanto akumulatoru uzlādei. Šādi pilsētas ciklā LEAF ir pārsteidzoši ekonomisks – spējot nobraukt bez uzlādes līdz pat 528 km.

#4 Pirmais elektroauto ar pārdošanas rekordiem pasaules mērogā

2019. gadā tika pārdoti 400 tūkstoši Nissan LEAF modeļi, tādējādi kļūstot par pirmo pārdotāko elektrisko automašīnu togad. 1.septembrī kāda Norvēģijas galvaspilsētas Oslo iedzīvotāja kļuva par 500 tūkstošā Nissan LEAF laimīgo īpašnieci. Svinīgajā ceremonijā piedalījās pat Norvēģijas transporta ministrs.

“Arī Latvijā mēs redzam stabilus pārdošanas rezultātus. Atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem no 2014. gada līdz šā gada jūlija beigām Latvijā pirmreizēji reģistrēti 122 Nissan LEAF modeļi. Turklāt 2020. gada pirmajos septiņos mēnešos reģistrēti 19 auto, tāpēc ceram, ka šogad, neskatoties uz Covid-19 radītajiem izaicinājumiem, noturēsim pērnā gada pārdošanas līmeni, proti, 24 elektroauto,” sacīja Bremze.

#5 Viens no apbalvotākajiem elektroauto

Pirmās paaudzes modelis saņēmis vairākas balvas. Tostarp – “Green Car Vision 2010” balva, ko žurnāls “Green Car” pasniedz ik gadus auto izstādē Vašingtonā, Eiropas gada auto 2011, Pasaules gada auto 2011 un Japānas Gada auto 2011-2012.

#6 Nissan LEAF akumulators darbina ne tikai auto, bet arī dod enerģiju ēkām

Aptuveni trīs mēnešus pēc pirmās paaudzes LEAF laišanas tirgū Japānas Ziemeļaustrumu krasts piedzīvoja spēcīgu zemestrīci un cunami. Pēc katastrofas 4,8 miljoni mājsaimniecību palika bez elektrības. Nissan piešķīra 66 LEAF spēkratus glābšanas dienestiem. Martā šajā apvidū vēl ir gana auksts, tāpēc evakuācijas centra mediķi bija pirmie, kuri auto ražotājam vaicāja, vai spēkrata baterijas var izmantot arī “pretējā” virzienā, proti, lai no tām iegūtu elektrību.

Tieši šī pieredze iedvesmoja Nissan pasteigties ar jaunas akumulatora tehnoloģijas – divvirzienu uzlādes – attīstīšanu. Proti, lai Nissan LEAF akumulatora varētu enerģiju izmantot ne tikai braukšanai, bet arī mājām, ēkām un kur vien citur tas ir nepieciešams.

2020. gadā Nissan par šīs tehnoloģijas attīstīšanu un īstenošanu saņēma Japānas “Best Resilience Award” biznesa un industrijas kategorijā. Nissan bija vienīgais auto ražotājs, kas bija šīs balvas laureātu sarakstā.

Ikgadējais, piektais, elektromobiļu lietotāju Salidojums Latvijā Bānīša svētkos notiks 2020.gada 5.septembrī. Salidojums, tradicionāli, notiks Stāmerienā (pie Gulbenes), pie bānīša stacijas. Dalība – bez maksas.

Salidojuma programma:

  • līdz plkst. 12:30 dalībnieku elektromobiļu novietošana zālāja teritorijā pie Stāmerienas dzelzceļa pārbrauktuves;
  • sakarā ar Bānīša svētku pasākumiem, satiksme būs slēgta no apm. 13:00 līdz 16:30;
  • Salidojuma pasākumi: dalībnieku neformāla komunikācija, Bānīša svētku apmeklētāju iepazīstināšana ar elektromobiļiem un to lietošanas pieredzi.

Bānīša svētku Stāmerienā pasākumi: šaursliežu vilciena sagaidīšana, priekšnesumi, mazo ražotāju tirdzniecības stendi, ēdināšanas pakalpojumi. Par Salidojumu 2019.gadā šeit, par Bānīša svētkiem, arī Gulbenē un Alūksnē, šogad – šeit.

Salidojuma rīkotāji:

  • Latvijā reģistrētā biedrība „Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība”;
  • Latvijas bezizmešu un ilgtspējības portāls Uzlādēts.lv.

Salidojuma rīkošanu atbalsta Elektrum – AS „Latvenergo” elektroenerģijas un dabasgāzes tirdzniecības zīmols Baltijā. Pirms gada ar Elektrum zīmolu tika atklātas pirmās komerciālās uzlādes stacijas un šajā laikā ir gūta pārliecība par elektromobilitātes attīstību Latvijā – ik mēnesi audzis gan elektroauto, gan Elektrum stacijās veikto uzlāžu skaits. Pēc prognozēm, augot elektroautomobiļu skaitam Latvijā, publiskās uzlādes vietu skaits pēc pieciem gadiem varētu būt vismaz 1000, bet pēc 10 gadiem – vairāk nekā 3000. Tādēļ Elektrum turpina attīstīt publisko uzlādes staciju tīklu un, lai padarītu uzlādes iespējas vēl pieejamākas, ir uzsācis arī elektromobiļu uzlādes iekārtu mājsaimniecībām tirdzniecību, kas ļauj veikt uzlādi vismaz divas reizes ātrāk nekā izmantojot rozeti.

Elektromobiļu uzlādes iespējas Latvijā:

  • e-mobi tīkls šeit;
  • Elektrum tīkls šeit;
  • ne-tīkla uzlādes punkti šeit;
  • divi Schuko 10A pieslēgumi Salidojuma norises vietā.

Aicinām Salidojuma dalībniekus pieteikties līdz 2.septembrim, norādot dalībnieka nosaukumu (vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums), elektromobiļa modeli un izlaiduma gadu, kā arī akumulatora kapacitāti. Pieteikumu sūtīt uz This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Informāciju sagatavoja
Arnis Bergs
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Avots: Delfi.lv

Čehijas autoražotājs "Škoda" otrdien, 1. septembrī, prezentējis savu pirmo elektrisko apvidus automobili "Enyaq iV", kas izgatavots uz elektromobiļiem paredzētās "Volkswagen" (VW) koncerna modulārās platformas MEB. Elektriskā "Škoda Enyaq iV" būs pieejama vairākās jaudas un piedziņas modifikācijās, bet Latvijā nonāks jau šī mēneša beigās.

Uz MEB platformas izgatavotā "Škoda" ir līdziniece VW "ID" saimes modeļiem. 4,6 metrus garā automobiļa riteņu garenbāze ir 2,77 metri, kas ir vairāk nekā, piemēram, "Octavia" modelim. Savukārt pēc virsbūves gabarītiem "Enyaq iV" ir tuvāk "Kodiaq" modelim nekā "Karoq". Čehu elektriskā apvidnieka bagāžas nodalījuma tilpums ir 585 litri. Tāpat tas spējīgs vilkt līdz pat 1,4 tonnu piekabi.

"Škoda Enyaq iV" tiks piedāvāta ar elektromotoriem piecās dažādās jaudas modifikācijās. Tāpat klientiem būs izvēle starp aizmugurējo riteņu vai visu riteņu piedziņu. Savukārt versija ar vislielāko akumulatoru ļaus ar šo apvidnieku bez atkārtotas uzlādes nobraukt līdz 510 kilometru distanci.

Bāzes versijā "Škoda Enyaq iV" ir ar 55 kWh akumulatoru, kas ļauj nobraukt līdz 340 km bez atkārtotas akumulatora uzlādes. Vēl būs pieejamas arī versijas ar 62 un 82 kWh akumulatoru. Tāpat arī atšķirsies elektromotora jauda, kas atkarībā no modifikācijas ir 148 līdz 204 zirgspēki. "Škoda Enyaq iV" maksimālais braukšanas ātrums būs ierobežots pie 160 km/h atzīmes.

 Sportiskākās "Enyaq iV" versijas būs ar pilnpiedziņu – "80X" un "RS". Abas tiks komplektētas ar 82 kWh akumulatoru un diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda būs attiecīgi 265 un 306 ZS. Jaudīgākajā versijā "RS" elektriskais "Škoda" apvidnieks no vietas līdz 100 km/h paātrināsies 6,2 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums būs ierobežots pie 180 km/h atzīmes.

Akumulatorus būs iespējams lādēt, kā no tradicionālās mājsaimniecības elektroligzdas (2,3 kW), tā arī ātrās uzlādes stacijās ar līdz pat 125 kW jaudu. Ražotājs sola, ka akumulatoru līdz 80% uzlādēt būs iespējams 40 minūtēs.

"Škoda" piedāvājuma elektrifikācijas programma paredz 10 jaunus modeļus līdz 2022. gadam. Šim nolūkam autoražotājs atvēlējis divu miljardu eiro investīcijas. Šobrīd "iV" saimē ir jau "CITIGOe iV" mazauto un "Superb iV" uzlādējamais hibrīds.

Avots: Kursors.lv

Motociklu ražotājs “Yamaha” pēdējo nedēļu laikā aktīvi prezentējis dažādus elektriskos jauninājumus, bet pēdējais papildinājums ir elektriskais motokrosa motocikls. Tam vēl nav nosaukuma, taču tas tiek atpazīsts pēc projekta nosaukuma – “EMX Powertrain”.

Moci kopīgi attīstīja “Yamaha” Eiropas nodaļa, uzņēmums “Dohms”, bateriju ražotājs “SPIKE” un karaliskā Nīderlandes motociklu asociācija (KNMV). Kopdarba rezultāts ir pirmais elektriskais sacensībām derīgais mocis, kas pielīdzināms šobrīd lietotajiem 250cc motocikliem.

Rāmis veidots, izmantojot “Yamaha YZF250” platformu, “SPIKE” rūpējās par nomaināmām baterijām, savukārt “Dohms” apgādāja moci ar elektrisko motoru, lai tas kustētu uz priekšu. Projekta idejas autors ir motokrosa braucējs Elmars Doms (Elmar Dohms), kurš norādīja, ka ideja radusies, jo daudzas motokrosa un arī citu disciplīnu trases cieš no sūdzībām par lielu troksni. Pagājušajā nedēļas nogalē Eiropas čempionāta posmā Latvijas motokrosa braucējs Mairis Pumpurs saņēma sodu, jo viņa motocikla izpūtējs bija pārāk skaļš. Pumpurs brauc tieši ar “Yamaha”.

Paredzēts, ka darbībā šo motociklu ieraudzīsim līdz gada beigām un tam vajadzētu spēt konkurēt ar šā brīža 250cc jeb MX2 klases motocikliem.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766