jaunumi

Vērienīgs programmatūras atjauninājums bez maksas nule kļuvis pieejams arī “Porsche Taycan” 2020. gada modeļiem. Tas ietver dinamikas un navigācijas uzlabojumus, inteliģento uzlādi, efektīvāku paātrinājumu un ērtāku izklaides sistēmu, informēja “Porsche Latvija” vadītājs Ivars Norvelis.

Viņš arī skaidro, ka pērnā gada modeļu atjauninājums ir jāveic “Porsche Latvija” centrā klātienē, jo tas ietver būtisku programmatūras optimizāciju vairākām kontroles vienībām, un pēc atjauninājuma pabeigšanas ir jāpielāgo transmisija un jākalibrē piedziņas komponentes. “Visas nepieciešamās darbības tiks veiktas epidemioloģiski drošā veidā,” piebilst Norvelis.

Uzlabots paātrinājums un automātiska braukšanas augstuma pielāgošana

 

Programmatūras atjauninājums “Taycan” modeļiem ar adaptīvo pneimatisko piekari sniedz pieeju jaunajai “Smartlift” funkcijai. Tā nodrošina automātisku braukšanas augstuma regulēšanu, lai, piemēram, atvieglotu iebraukšanu garāžā vai ātruma slāpētāju šķērsošanu.

Daudzpusīgais bezmaksas atjauninājums iekļauj arī šasijas kontroles optimizāciju. Apvienojot to ar “Launch Control”, uzlabota izspolēšanas pārvaldība, tāpēc “Taycan Turbo S” 200 km/h slieksni spēj sasniegt vien 9,6 sekundēs, kas ir par 0,2 sekundēm ātrāk nekā iepriekš.

Uzlādes process kļūst vēl efektīvāks

Uzlādes laikā ar praktisko “Charging Planner” funkciju autovadītājs gan automobilī, gan lietotnē saņems paziņojumu, ka ir sasniegts nepieciešamais akumulatora uzlādes līmenis plānotā galamērķa sasniegšanai.

Savukārt jaunā “Battery-Saving Charging” funkcija ļauj pēc nepieciešamības samazināt uzlādes jaudu no 270 kW uz 200 kW. Tā pazemināsies akumulatora temperatūra un uzlāde kļūs saudzējošāka un efektīvāka.

Izklaide un navigācija – šeit un tagad

Lai brauciens ar “Taycan” būtu vēl patīkamāks, līdz ar programmatūras atjauninājumu uzlabota arī navigācijas sistēma. Tagad, dodoties ceļā, kartē varēs sekot līdzi aktuālajai informācijai tiešsaistē, tajā skaitā, datiem par satiksmes plūsmu pat katrā joslā.

Pozitīvas ziņas atjauninājums nesis arī tiem, kas novērtē “Porsche Taycan” izklaides sistēmas. Savienojot savu “Apple ID” ar “Taycan” automobiļa sistēmu, varēs izmantot gan “Apple Podcasts” un video straumēšanas, gan arī “Apple Music Lyrics” funkcijas. Savukārt, izmantojot “Apple CarPlay” bezvadu funkciju, “Porsche Communication Management” sistēmā varēs darboties “iPhone” lietotnēs.

Eiropā veiksmīgākais un Baltijā pārdotākais Volkswagen apvidus auto Tiguan, tagad ir pieejams arī ar hibrīda dzinēju. Tiguan eHybrid apvieno jaudīgu elektromotoru un 1,4 litru TSI dzinēju, sniedzot iespēju darbināt auto gan ar elektrību, gan ar benzīnu, kā arī apvienot abas tehnoloģijas papildu jaudai. Galvenā eHybrid jeb plug-in hibrīda priekšrocība ir samazināts degvielas patēriņš – ap 1,8 l uz 100 km – un, protams, krietni mazāks radīto CO2 izmešu daudzums.

Tiguan eHybrid ar plug-in hibrīda dzinēju (180 kW / 245 ZS) vienmēr tiek iedarbināts elektriskajā režīmā un spēj ar vienu akumulatora uzlādi nobraukt aptuveni 50 kilometrus (WLTP). Pārdomātā hibrīda tehnoloģija apvienojumā ar viedajiem asistentiem jauno Tiguan padara par iekārojamu kompanjonu gan īsos, gan garos pārbraucienos, nodrošinot ekonomisku, videi draudzīgu un drošu braukšanu.

 

Ideāli piemēroti braukšanas režīmi jebkurai vajadzībai

Braukšanas režīmi ir viegli pieejami, izvēloties atbilstošu braukšanas profilu. Ja akumulators ir pietiekami uzlādēts, Tiguan eHybrid automātiski izmanto tikai elektromotoru, un tikai ar to vien spēj veikt 50 km (WLTP) distanci. Ar Tiguan eHybrid elektriskajā režīmā iespējams braukt līdz 130 km/h. Ja tiek aktivizēts hibrīda režīms, tad Tiguan nosaka optimālo abu motoru darbības apvienojumu, lai nodrošinātu vēl lielāku efektivitāti garākos braucienos. GTE režīmā iekšdedzes dzinējs un elektromotors darbojas kopā, lai nodrošinātu sistēmas jaudu 180 kW (245 ZS). Tajā pašā laikā, ja akumulators ir izlādēts, ar Tiguan var pārvētoties kā ar klasisku iekšdedzes dzinēja auto, izmantojot 1,4 TSI benzīna dzinēju. Papildus tam Tiguan eHybrid sasniedz paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h vien 7,5 sekundēs.

Zemākas ekspluatācijas izmaksas

Iespēja uzlādēt automobili, izmantojot spraudni, ievērojami samazina ekspluatācijas izmaksas, jo elektrība ir lētāka par degvielu. Ņemot to vērā, arī kopējais degvielas patēriņš ir mazāks, jo plug-in hibrīds (Tiguan eHybrid) patērē ap 1,8 l uz 100 km, savukārt parastais hibrīds (citu ražotāju) vidēji 5,7 l / 100 km. Visbeidzot plug-in hibrīda auto ir mazāks bremžu kluču un disku nodilums, jo bremzēšanas  sistēma ir pārsvarā rekuperatīva.

Īpaši zems CO2 izmešu līmenis

Kombinētajā braukšanas ciklā, izmantojot elektrību un degvielu, tiek ievērojami samazināts CO2 pēdas nospiedums. Vairumā ikdienas braucienu vidējais attālums ir no 60 līdz 90 kilometriem, no kuriem vismaz pusi var veikt, izmantojot tikai elektrību, līdz ar to neradot izmešus. Tiguan eHybrid rada 41 g emisiju uz vienu kilometru, savukārt parastais hibrīds (citu ražotāju) 129 g/km.

Ērta un jaudīga uzlāde

Tiguan eHybrid uzlāde ir vienkārša – tā  uzlādes vads jāpieslēdz strāvas rozetei mājās vai publiskās uzlādes stacijā. Mājas apstākļos, izmantojot pilnu uzlādes jaudu 2,3 kW, litija jonu akumulators tiek pilnībā uzlādēts aptuveni pēc piecām stundām. Ja izmanto publisku uzlādes staciju vai papildaprīkojumā pieejamo sienas bloku, piemēram, ID. Charger ar uzlādes jaudu 3,6 kW, akumulators tiek pilnībā uzlādēts trīs stundu un 40 minūšu laikā. Alternatīvi, pateicoties rekuperācijai, akumulatoru var lādēt arī vienkārši braucot ar auto. Nepieciešams vien izvēlēties nepieciešamo braukšanas profilu.

Izcila izsmalcinātība

Pateicoties elektromotoram, trokšņu līmenis automobiļa salonā ir ļoti zems, Klusums automašīnas salonā ir vēl viens papildelements, kas padara braucienu īpaši ērtu. Arī kustības uzsākšana ir ievērojami klusāka, jo nav nepieciešams izmantot Start/ Stop sistēmu, kas samazina kaitīgos izmešus iekšdedzes dzinēju automašīnām. Plug-in hibrīds (Tiguan eHybrid) ļauj pārvietoties bez iekšdedzes motora skaņas līdz pat 50 km (WLTP), bet parastie hibrīda modeļi (citu ražotāju) var pārvietoties mazāk nekā 1 km, neradot troksni.

Tiguan ehybrid ir pieejams izmēģinājumu braucieniem visos Volkswagen dīlercentros. Tiguan ehybrid  tiek piedāvāts divās apdares līnijās – Life un R-Line. Jaunā modeļa cena ir no 33 789 eiro ar PVN.

Pirmās ziņas par “BMW CE 04” projektu parādījās pagājušā gada vasarā, kompānijai reģistrējot virkni preču zīmju, kas paredzētas motocikliem un motorolleriem. Reālas aprises tas uzņēma novembrī, kad tika prezentēts visai futūristiska izskata elektriskā motorollera koncepts, bet pēdējās uzņēmuma darbības liecina par tā tuvošanos sērijveida ražošanai.

“BMW” motorollera dizaina skices iesniedzis Eiropas Savienības intelektuālā īpašuma birojā. Iesniegtie attēli liecina, ka motorolleris savās aprisēs ir ārkārtīgi līdzīgs prezentētajam konceptam. Vienīgās nozīmīgās izmaiņas ir aizmugurējais spārns ar reģistrācijas numura paliktni un pagriezienu rādītājiem, kā arī citi atpakaļskata spoguļi.

Šādas izmaiņas pieprasa sertifikācija, lai transportlīdzeklis tiktu atzīts par atbilstošu dalībai ceļu satiksmei. Tas savukārt norāda, ka motorolleris varētu būt ļoti tuvu sērijveida ražošanai. Protams, nav nekādas garantijas, ka projekts tiešām nonāks ražošanā, taču viss par to liecina. Tehniskās specifikācijas pagaidām nav zināmas, jo transportlīdzeklis vēl nav oficiāli izziņots ražošanā.

Šodien, 14. aprīlī, Audi Progresa svinību dienā zīmols prezentēja savus pirmos kompaktā izmēra SUV modeļus – Audi Q4 e-tron un Q4 e-tron Sportback – , kas ir nozīmīgs solis zīmola elektroauto klāsta papildināšanā. Pasaules pirmizrādi piedzīvojušie automobiļi ir daudzpusīgi modeļi ikdienas braukšanai, kas pārceļ konceptauto progresīvo dizainu jaunā līmenī. Papildu tam, abi modeļi sniedz iespēju pārvietoties, neradot kaitīgus izmešus. Audi Q4 e-tron un Q4 e-tron Sportback pārsteidz ar interjera ietilpību un inovatīviem vadības, displeja un asistentu sistēmu risinājumiem. Paplašinātās realitātes head-up displejs apvieno virtuālo un reālo pasauli pilnīgi jaunā veidā.

“Mercedes” elektriskais flagmanis “EQS” tuvāko nedēļu laikā tiks oficiāli prezentāts, taču autoražotājs jau tagad lepojas ar elektriskās S-klases rādītājiem – viena uzlāde WLTP ciklā ļauj veikt līdz pat 770 kilometriem. Tas ir viens no lielākajiem nobraucamajiem attālumiem ar vienu uzlādi, kādu līdz šim solījis kāds autoražotājs.

Par lielu nobraucamo attālumu nevajadzētu šaubīties – 108 kWh lielai baterijai tas būtu jānodrošina pēc definīcijas. Autoražotāja sākotnējās aplēses liecināja, ka ar to būs gana apmēram 700 kilometriem, tomēr testu rezultāti liecina, ka ar “EQS” var nobraukt lielāku distanci.

Viens no galvenajiem iemesliem tādam rezultātam ir speciāli elektroauto radītā “EVA” platforma, kā arī mašīnas aerodinamiskā forma, kas nodrošina mazāku gaisa pretestību – Cd 0,20. Oficiālā auto prezentācija sagaidāma 15. aprīlī.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766