jaunumi

Gada izskaņā automobiļu jomas mediji visā pasaulē izsludina labāko jauno auto nominācijas visdažādākajās kategorijās. Ņemot vērā straujo elektriskā transporta popularitātes pieaugumu, nav nekāds pārsteigums, ka to īpatsvars potenciāli labāko spēkratu vidū kļūst aizvien lielāks.

e kravas auto

Publicitātes foto

Lielākais automašīnu vērtēšanas portāls Lielbritānijā “Parkers” šogad spēra vēl soli tālāk un nolēma izveidot atsevišķu nomināciju – “Labākais elektrificētais komercautomobilis 2021”.

Pēc portāla pārstāvju teiktā, vieglo komercauto tirgus aug gadu no gada, taču tieši pēdējo 12 mēnešu laikā šajā segmentā ir piedzīvota īpaša elektrifikācijas dinamika – ražotāji laiduši klajā gan elektriskos, gan uzlādējamā hibrīda modeļus. Tāpēc tika lemts, ka pienācis laiks izcelt un izvērtēt šo klasi, savstarpēji salīdzinot tās pārstāvjus.

Pirmais tituls – trijotnei no vienas saimes

Pirmo titulu jaunajā nominācijā ieguva trīs automobiļi, kas balstīti uz vienas no PSA platformām: “Citroën ë-Dispatch” (“Citroën ë-Jumpy” Latvijā), “Peugeot e-Expert” un “Vauxhall Vivaro-e” (“Opel Vivaro-e” Latvijā). Otro vietu ieguva uzlādējamais hibrīds “Ford Transit Plug-in Hybrid”, bet trešo – elektromobilis “Renault Master ZE”.

Trīs uzvarētāji, tāpat kā to tradicionālās versijas, atšķiras tikai ar katrai markai raksturīgām detaļām, tāpēc vērtētāji nolēma piešķirt titulu visiem trim modeļiem uzreiz. Pēc ekspertu domām, galvenā priekšrocība, kas trijotnei nodrošinājusi uzvaru, ir veids, kā tos izstrādāja. Proti, jau no paša sākuma tos veidoja kā elektromobiļus.

“Tieši tāpēc tie savā klasē nosaka jaunus standartus. “Citroën”, “Peugeot” un “Vauxhall” (“Opel”) trio ir izcila baterijas kapacitāte, kas nodrošina vairāk nekā 300 kilometru gaitas rezervi ar vienu uzlādi, tradicionālajām versijām pielīdzināma kravnesība, kā arī spēja vilkt līdz 1000 kg smagu piekabi. Ne mazāk svarīga ir arī izvēlētā cenu politika. Tāpēc vidēja lieluma elektrisko komercauto segmentā šis trio jebkuru konkurentu vienkārši samaļ miltos,” prezentējot uzvarētājus, norāda “Parkers”.

Nozīmīgs segments

Šī segmenta automobiļu elektrifikācija ir viens no vissteidzamāk risināmajiem jautājumiem gan automobiļu ražotājiem, gan dažādu veidu biznesam, kam jāplāno autoparks, vieglajam komerctransportam lielāko daļu pārvadājumu veicot pilsētā. Arī pilsētu iedzīvotāji izdara spiedienu uz varas iestādēm, tās mudinot pieņemt dažādus ierobežojumus, kas liedz gaisu piesārņojošam transportam iebraukt blīvi apdzīvotās zonās.

Komerciālo transportlīdzekļu izmantotājiem ļoti svarīgi ir arī tas, ka emisijas ziņā tīrie elektriskie auto ir ārkārtīgi klusi, tādējādi dodot vēl vienu ekspluatācijas priekšrocību, tos izmantojot dzīvojamajos rajonos. Turklāt PSA grupas automobiļi ir konstruēti tā, ka tajos uzstādītie akumulatori neietekmē kravas telpu.

Viens no uzvarētājiem – “Citroën ë-Jumpy” –, kas drīz parādīsies Latvijā, ir markas pirmais vieglais komerciālais elektromobilis. Trīs dažādi modeļa garumi nodrošina kravas telpas tilpumu no 4,6 līdz 6,6 kubikmetriem, un “ë-Jumpy” šajā trijotnē piedāvā vislielāko kravnesību – līdz 1275 kg.

Elektriskais automobilis ir aprīkots ar 100 kW (136 ZS) motoru, kas nodrošina konstantu 260 Nm griezes momentu, un 50 vai 75 kWh akumulators pēc WLTP cikla ļauj ar vienu uzlādi veikt no 230 līdz 330 km.

Izmantojot ātro uzlādi, akumulatoru no 0 līdz 80 procentiem var uzlādēt 30 minūtēs, un tiem, kuri vēlas efektīvāk plānot savu dienu, ir pieejama attālinātā uzlādes plānošana, maršruta plānošana, salona iepriekšēja sagatavošana un citas iespējas, ko sniedz “Citroën” elektromobilis.

Vēl viens augsts novērtējums

PSA grupas pārstāvis saņēma vēl vienu balvu nominācijā “Labākais mazais komercauto 2021”. To ieguva “Citroën Berlingo”, “Peugeot Partner” un “Vauxhall Combo Cargo” (“Opel Combo Cargo” Latvijā) kopā ar kopuzņēmuma modeli “Toyota Proace City”. Otro vietu ieņēma “Ford Transit Connect”, kuram seko “Ford Fiesta Van”.

“Parkers” ekspertu ieskatā, uzvarētāji šajā kategorijā ir ārkārtīgi līdzīgi parastiem pasažieru auto un tiem ir liels tehnoloģiju arsenāls. Tomēr tas nenozīmē, ka šie darba zirgi būtu aizmirsuši to galveno funkciju – tiem visiem ir liela kravnesība, kas dažos gadījumos pārsniedz 1000 kg.

Augstu novērtēto risinājumu vidū eksperti izcēla atpakaļskata kameru, kas ļauj pārraudzīt aklo zonu aiz aizmugurējām bezlogu durvīm, plašo telpu, labo gaitas kvalitāti un plašo aprīkojuma izvēli.

1972. gadā dibinātais “Parkers” ir daļa no starptautiskā mediju konglomerāta “Bauer Media Group”. Portāls “Parkers” kopš 2017. gada veic ieteicamāko automašīnu atlasi un ir izpelnījies augstu reputāciju ar novērtējumiem, kas visprecīzāk atspoguļo pircēju vajadzības.

Raksts pārpublicēts no portāla “Delfi”

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766