Avots: Kursors.lv

Zinātnieki no Samsung (Samsung Advanced Institute of Technology un Samsung R&D Institute Japan) prezentējuši pētījumu, kurā parādīta iespēja par jauna veida cietā stāvokļa baterijām, kuras varētu aizstāt šķidrā stāvokļa litija jonu baterijas gan elektroauto, gan viedierīcēs.

Salīdzinot ar litija jonu baterijām, kuras izmanto šķidra stāvokļa elektrolītus, tieši cietā stāvokļa baterijas spēs sasniegt lielāku enerģijas ietilpību, kas nozīmē iespēju nobraukt garāku distanci ar elektroauto vai ilgāk lietot viedtelefonus. Tiesa šāda stāvokļa baterijās izmantotās litija plāksnes var apaugt ar dendrītiem, kas var ietekmēt to ilgtspējību un drošību.

Pētnieki šīs problēmas risināšanai piedāvā izmantot sudraba un oglekļa savienojumu kā anodu, kas šobrīd lielākajā daļā gadījumu tiek izgatavots no grafīta. Šī anoda izmantošana ļāvusi samazināt prototipa baterijas tilpumu pat par 50%. Tiek prognozēts, ka jaunā veida baterija sniegtu iespēju nobraukt 800 km ar vienu uzlādi, kā arī veikt 1000 uzlādes ciklus, kas teorētiski ļautu nobraukt 800 000 km ar elektroauto. Šobrīd litija jonu baterijas paredzētas aptuveni 300 līdz 500 uzlādes cikliem. Ja pieņemam, ka ar jaunāko Tesla Model S varam nobraukt 600 km vienā reizē, tad varētu sasniegt 300 000 km nobraukumu, tiesa realitātē ir pieejami video ar nobraukumu, kurš ir lielāks par 500 000 km bez nomainīta akumulatoru.