jaunumi

Autors: Delfi.lv

Kompānija "Opel" oficiāli atklājusi jaunās, jau sestās paaudzes "Corsa" modeli. Interesanti, ka autoražotājs visupirms parādījis tā elektrisko versiju "Corsa-e", kas ir pirmais simtprocentīgais elektromobilis markas piedāvājumā. Bez atkārtotas akumulatoru uzlādes tas spēs nobraukt līdz 330 kilometru distanci.

Jaunā "Opel Corsa-e" izstrādāta uz franču PSA grupas "e-CMP" platformas, kas ir kopīga ar februārī prezentēto "Peugeot e-208". Arī spēka agregāts "Opel" un "Peugeot" elektromobilim ir vienāds – 100 kW (136 ZS) elektromotors ar 260 ņūtonmetru griezes momentu un 50 kWh akumulatora komplektu. Ražotāja garantija akumulatoram ir astoņi gadi.

No vietas līdz 50 km/h "Opel Corsa-e" paātrinās 2,8 sekundēs, bet līdz 100 km/h – 8,1 sekundē. Autovadītājs var izvēlēties "Normal", "Eco" vai "Sport" braukšanas režīmu.

"Opel Corsa-e" aprīkojumā pieejami diožu matricas lukturi "IntelliLux LED", ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu un adaptīvo braukšanas ātruma ierobežošanas sistēmu. Vēl automobilim pieejama multimediju sistēma "Navi Pro" ar 10 collu ekrānu un pieeju tiešsaistes servisiem "Opel Connect".

Plānots, ka jaunās paaudzes "Opel Corsa" standarta versija plašākai sabiedrībai pirmo reizi tiks parādīta rudenī notiekošajā Frankfurtes autoizstādē.

bilde

Saskaņā ar 2016. gada 11. aprīlī noslēgto vienošanos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta Nr. 4.4.1.0/16/I/001 “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, CSDD veic nacionālā līmeņa uzlādes staciju tīkla izveidošanu. Projekta pirmās kārtas īstenošanas rezultātā jau no 2018. gada jūlija darbu uzsācis CSDD izveidotais elektromobiļu uzlādes staciju tīkls, ar 70 ātrās uzlādes stacijām uz valsts galvenajiem autoceļiem (TEN-T ceļiem) vai tiešā to tuvumā un lielākajās apdzīvotās vietās.

Klienti uzlādes staciju precīzu atrašanās vietu un uzlādes pakalpojuma pieejamību tiešsaistes režīmā var redzēt e-mobi aplikācijā, tādejādi ikviens klients var ieplānot sev piemērotāko maršrutu un pārliecināties par iecerētās uzlādes stacijas pieejamību.

Visvairāk uzlādes stacijas tiek izmantotas Rīgā un tās apkārtnē, kur elektromobiļu koncentrācija ir vislielākā. Pateicoties uzlādes infrastruktūras pieejamībai, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem straujāks ir arī elektromobiļu skaita pieaugums, un šobrīd Latvijā ir reģistrēti jau 510 elektromobiļi.

Ir uzsākta projekta otrās kārtas īstenošana un notiek darbs pie nākošo 40 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu būvprojektu izstrādes. Paralēli notiek darbs pie iepirkuma “Elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegāde, uzstādīšana un uzturēšana” iesniegto piedāvājumu vērtēšanas, lai noteiktu elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādātāju un uzturētāju otrās kārtas ietvaros izbūvētājām elektromobiļu uzlādes staciju uzstādīšanas vietām.

Kopumā ERAF līdzfinansētā projekta īstenošanas laikā līdz 2021.gada beigām visā Latvijā paredzēts izbūvēt līdz 150 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijām, kas nodrošinās elektromobiļu lietotājiem pārvietošanās iespējas praktiski visā Latvijas teritorijā.

Nozare.lv

Eiropas valdības un uzņēmumi izveidos aliansi, lai izstrādātu nākamās paaudzes akumulatorus elektriskajiem automobiļiem, šajā projektā investējot piecus līdz sešus miljardus eiro, ceturtdien paziņoja Francijas un Vācijas finanšu ministri.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs kopīgā preses konferencē ar Vācijas kolēģi Pēteru Altmaieru norādīja, ka aliansei tiks piešķirtas valsts subsīdijas līdz 1,2 miljardu eiro apmērā.

"Citas dalībvalstis jau paudušas interesi pievienoties šim projektam," sacīja Lemērs, norādot, ka šīs valstis ir Itālija, Beļģija, Polija, Austrija un Somija.

Viņš pavēstīja, ka vismaz četri miljardi eiro nāks no privātiem uzņēmumiem, tostarp Francijas autoražotāja PSA un akumulatoru ražotāja "Saft".

Lemērs norāda, ka kopumā gatavību pievienoties projektam pauduši 35 uzņēmumi, tostarp Eiropas lielākie autoražotāji.

Politiskie līderi Eiropas Savienībā jau ilgstoši aicinājuši uz saskaņotiem pūliņiem, lai radītu blokā ražotus akumulatorus, kas atbrīvotu autobūvniekus no nepieciešamības paļauties uz Ķīnas ražojumiem.

Tuvākajos mēnešos Francijā tiks atvērta izmēģinājuma ražotne ar aptuveni 200 darbiniekiem, bet mērķis ir Francijā un Vācijā atvērt divas rūpnīcas, no kurām katra radītu 1500 darbvietas.

Avots: Leta

Vācijas autoražotājs «Mercedes-Benz» pirmdien paziņoja, ka līdz 2039.gadam vēlas pārtraukt pārdot tradicionālos automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem.

Uzņēmums norāda, ka līdz tam laikam tas plāno, ka tā visi pasaulē pārdotie jaunie automobiļi neradīs oglekļa izmešus.

«Mūsu mērķis ir 20 gadu laikā radīt jaunu vieglo automobiļu floti bez oglekļa izmešiem,» vēsta pašreizējais «Mercedes-Benz» izpētes nodaļas vadītājs Ola Kalleniuss, kurš nākamnedēļ «Daimler» priekšsēdētāja amatā aizstās Dīteru Ceči.

Kompānijas preses pārstāvis skaidroja, ka visi «Mercedes-Benz» modeļi 20 gadu laikā kļūs elektriski vai hibrīdi, taču pastāv arī citas iespējas.

Kā jau bija solīts iepriekš, Šanhajas automobiļu izstādē Volkswagen prezentējuši kārtējo ID. saimes elektromobili ROOMZZ.

ID. ROOMZZ ir konceptuāls SUV, kas apgādāts ar 4.līmeņa autonomās braukšanas tehnoloģijām, tātad spēj pārvietoties bez vadītāja iejaukšanās, elekrtopiedziņas agregātiem un vispirms Ķīnas tirgū nonāks 2021.gadā.

Mūsu kontakti

  • Rīga, S.Eizenšteina iela 6, Rīga, LV-1079
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • +371 67025766