KIA SOUL EV ir elektromobilis, kas aprīkots ar 27 kWh litija jona polimēra akumulatoru, un ar to, atbilstoši ražotāja sniegtajai informācijai, iespējams nobraukt līdz pat 212 kilometrus ar vienu uzlādi. Akumulatoram ir 7 gadu garantija. Pastāvīgā magnēta sinhronais elektromotors attīsta 81,4 kW jaudu no 2730 līdz 8000 apgr./min un 285 Nm lielu griezes momentu diapazonā no 0-2730 apgr./min. Auto no 0 līdz 100 km/h spēj ieskrieties 11,2 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 145 km/h.
Lai arī strauja elektromobilitātes attīstība ir vērojama tikai pēdējās desmitgades laikā, dažādi atomobiļu ražotāji periodiski ir strādājuši pie elektromobiļu izstrādes jau kopš autobūves pirmsākumiem. Izņēmums nav arī Rīgas Autobusu Fabrika (RAF), kas ražoja mikroautobusus RAF “Latvija”. Kopš 1954. gada RAF rūpnīca atradās Rīgā, bet 1976. gadā tā pārcēlās uz Jelgavu, kur tika uzbūvēti jauni, tam laikam moderni, rūpnīcas korpusi ar jaudu 17 tūkst. automobiļi gadā (1). Automašīnas tika izgatavotas dažādās modifikācijās, taču galvenokārt pasažieru pārvadāšanai. Mikroautobusi tika aprīkoti ar iekšdedzes motoriem, kas darbojas ar benzīnu.
Elektroautomobilis ir automobilis, ko darbina viens vai vairāki elektromotori, izmantojot elektrisko enerģiju, ko uzglabā akumulatoru baterijās vai citās elektriskās enerģijas uzglabāšanas ierīcēs. Elektromotori nodrošina elektroautomobiļiem tūlītēju griezes momentu, radot spēcīgu un laidenu paātrinājumu.
Elektrum Energoefektivitātes centrā (Jomas iela 4, Jūrmala) 26. aprīlī norisinājās seminārs “Elektrotransports un tā uzlāde Latvijā”. Seminārā tika runāts par elektrotransportu, tā pilnvērtīgu izmantošanu ikdienā un dažādajām uzlādes iespējām, kā arī bija iespēja aplūkot vairākus elektromobiļus: Nissan Leaf ar lielo akumulatoru, jauno Volkswagen e-Golf un Hyundai IONIQ Electric.
Atjaunināto Nissan Leaf iespējams aprīkot ar lielo, jeb 30 kWh akumulatoru vai arī mazākas ietilpības 24 kWh akumulatoru. Saskaņā ar Eiropas braukšanas ciklu (NEDC) Nissan Leaf ar 30 kWh akumulatoru spēj veikt līdz pat 250 km. Automašīna aprīkota ar 80 kW, jeb 109 ZS sinhrono maiņstrāvas elektromotoru un no 0 līdz 100 km/h auto ar 30 kWh akumulatoru ieskrienas 11,5 sekundēs. Nissan nodrošina 8 gadu vai 160000 km akumulatora kapacitātes garantiju un 3 gadu vai 100000 km standarta garantiju jaunajam automobilim.
Foto: netcarshow.com
Jaunais Volkswagen (VW) e-Golf ir aprīkots ar 35,8 kWH akumulatoru, kas ir ietilpīgāka nekā iepriekšējam modelim. Šī baterija jaunajam VW e-Golf ļauj nobraukt 300 km saskaņā ar Eiropas braukšanas ciklu (NEDC) un salīdzinot ar iepriekšējo modeli ar to ir iespējams veikt uz pusi lielāku attālumu, protams viss atkarīgs no ekspluatācijas apstākļiem un braukšanas stila. Jaunais VW e-Golf aprīkots ar 100 kW, jeb 136 ZS motoru, no 0 līdz 100 km/h tas spēj ieskrieties 9,6 sekundēs.
VW e-Golf standarta aprīkojumā iekļauj avārijas bremzēšanas sistēmu, kas rūpējas par gājēju drošību pilsētvidē, multifunkcionālu stūri ar ādas apdari un navigācijas sistēmu “Discover Pro”, kurai ir žestu vadība. VW e-Golf automašīnai ir 5 gadu garantija, bet 8 gadu garantija ir augstsprieguma baterijai.
Foto: netcarshow.com
Elektromobilis Hyundai IONIQ Electric aprīkots ar 28 kWh litija jonu polimēra akumulatoru un pēc ražotāja datiem veicamais attālums ar vienu uzlādi ir 280 km, kas var mainīties atkarībā no braukšanas stila un ekspluatācijas apstākļiem. Šis automobilis aprīkotas ar 120 ZS jaudīgu elektromotoru, kura maksimālais griezes moments ir 295Nm un automašīnu no 0 līdz 100 km/h spēj iekustināt 9,9 sekundēs. Hyundai IONIQ Electric paredz 5 gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma piedziņas sistēmai, stūres sistēmai, balstiekārtai un bremžu sistēmai, bet 8 gadu vai 200000 km garantiju litija-jonu polimēra akumulatoriem.
Foto: netcarshow.com
Avoti:
https://cleantechnica.com/2017/02/21/new-volkswagen-e-golf-now-available-order-germany/
http://www.hyundai.lv/modeli/ioniq-electric/?gclid=CKaT0MbwxtMCFQdnGQodkDgI-w
Elektrotransportlīdzeklis
Tāds transportlīdzeklis, kas pēc savas konstrukcijas kā vienīgo mehānisko dzinējspēku izmanto enerģiju no transportlīdzeklī glabātās elektroenerģijas vai dzinējspēka glabāšanas iekārtas (piemēram, akumulators, kondensators, spararats vai ģenerators).